onsdag 23 februari 2011

Förkyld? Tips?

Vill ni veta något konstigt? Varje gång jag kommer på att jag har C-vitaminer hemma och läser på innehållet där det även står att det är bra för immunförsvaret så tänker jag - åh fan vad bra, är inte sjuk men skadar inte att förhindra det. Ja ni fattar vart jag vill komma. Varje gång det händer så börjar jag bli förkyld! Har försökt att skita i symptomen men nu känner jag att jag andas rätt ansträngt. Ont i halsen... Och nu kom hostan också, fan. Men men får se till att dricka mycket té och vatten, och kanske skippa att träna på morgonen?



Kan verkligen inte släppa det med C-vitaminer haha, är det verkligen bra eller är det bullshit? Händer varje gång seriöst. Kanske därför jag alltid slutar ta dom haha. Aja, som tur så har vi kinesisk honung här hemma som jag gillar att kalla den ^^. Nin jiom pei pa koa kallas den för annars och är superbra för halsen vid förkylning. Finns att köpa vid nordstan "donde los chinos" som min mamma säger haha "hos kineserna". Hmm dålig förklaring men men bara o fråga annars =).


Nåväl, nu ska jag bara ta det lugnt och titta på en dokumentär/komedi vet inte än... Eddie Murphy är ju med så jag antar att den är lite rolig :).

//Emmeliiitaa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Yes? :)