torsdag 17 februari 2011

Balsammetoden

Jessica Alba?

Gud vad jag älskar rakt hår, det ser så snyggt och fräscht ut. Dessutom passar det mig bättre än lockigt hår. Konstigt hur håret kan ändra ens utseende så mycket! Men men, att platta håret sliter ju som bara den så därför har jag slutat upp med det i ca 10 månader nu tror jag. Klippte håret kort kort (nu har det växt lite över axlarna) och toppade även igen för en månad sen. Satsar på långt och fräsht hår denna sommaren :).

Är verkligen glad för att jag kunde släppa min älskade men beroendeframkallande plattång... Men vi ses snart igen till sommaren ändå hahaha :P. Ja, jag är cp jag vet men jag rekommenderar faktiskt er som sliter ut håret med antingen plattång, fön eller färgning att ta en "paus" ifrån det. Istället kan ni börja med det här :D

Gå till frisören och be han/hon att klippa bort allt som är slitet!
Ät mycket grönsaker - persilja är ett bra tips för er som vill få långt och starkt hår
Motionera - (Oh noo det gamla och tjatiga tipset) - Det påverkar hårcellerna positivt och sen så vet ni redan att det är bra för hela kroppen ;)
Tvätta inte håret för ofta - Det torkar ut håret för mycket annars
Testa balsammetoden, den har gjort under för mig - www.lockig.se
Kan säga lite kort att metoden handlar om att sluta tvätta håret med schampoo för er som inte redan vet.
Drick mycket vatten - återfuktar huden och håret såklart på ett naturligt sätt
Köp omega 3 tabletter - Ta en till frukost och lunch så kommer du även känna dig piggare
Och sist men verkligen inte minst - Skratta mycket mycket mycket! Mår du bra så mår håret bra, coolt vah :D

Sååå mina vänner och bekanta, och ni andra... Säg efter mig "Emelie är BÄST"

Hehe naaaw your so sweet =) Ha det så bra!



//Emmeliiitaa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Yes? :)